מחקר שנערך על ידי צוות חוקרים מהטכניון אברהמי (מנכ"ל חשבשבת) הרר ורצף לוי מ-MIT וזכה בפרס ווגנר היוקרתי לניהול התפעול, גילה כי טעויות המלאי בארגונים יכולים להגיע להיקפים של כ- 15%.
טעויות מלאי הינם מקרים בהם יתרת המלאי המופיעה במערכת המחשוב שונה מרמת המלאי בפועל.
הטעויות הללו יכולות לנבוע מהסיבות הבאות:
- סריקה שגויה של מוצר בכניסה למלאי או ביציאה מהמלאי.
- התכווצות של המלאי כתוצאה מנזק או גניבה.
- מיקום שגוי של פריטים במחסן.
טעויות אלו גורמות לעלויות משמעותיות: אובדן הכנסות כתוצאה ממכירות אבודות של פריטים שחסרים במלאי ואינם מופיעים במערכת המחשב, ותשלום עלויות אחזקת מלאי בגין פריטים מיותרים שקיימים במלאי.
לפי המחקר קיימות מספר דרכים להתמודדות עם תופעה זו:
- ביצוע ספירות מלאי לכל הפריטים בתדירות גבוהה יותר
- שימוש בכלים טכנולוגיים למעקב אחרי המלאי (לדוגמא מדבקות תגי רדיו)
- שימוש בתוכנה שתמליץ על הפריטים שעקב טעויות המלאי הגבוהות שלהם, דורשים ספירת מלאי בתדירות גבוהה יותר, באופן נקודתי וחכם.
בשבועות הקרובים נשיק בגירסה החדשה של חשבשבת, תחת תפריט כלים מתקדמים', במהדורה 2020 דוח חדשני שיאפשר ללקוחותינו לקבל המלצות על פריטי המלאי המומלצים לספירה בתדירות גבוהה, בהתאם למחקר הנ"ל.